Säcken vet vad han snackar om

Säcken säger i diverse medier idag att man borde införa NHL-begränsningar i ELitserien.
Med det menar han att man borde inte få ta kontakt med en annan klubbs spelare INNAN säsongen är slut.
Hur stor chans tror ni att det kommer klubbas igenom om det läggs en motion om det?
Jag skulle säga att den är ganska lika med noll.
De rika klubbarna har inget intresse av att begränsa sitt röveri och varför skulle de?
Det hade gynnat Rögle om något sådant klubbades igenom, precis som andra mindre och mindre väl bemedlade klubbar, det kan ni vara säkra på.

En annan sak som han nämner lätt och i förbifarten är trader.
Det är något som jag VERKLIGEN vill se i Elitserien.
Nu har man ju inga draftval att trada bort, men spelare i organisationen som har gått ut skolan borde vara möjliga att flytta. Det finns inte mycket roligare i NHL än "trading deadline" i februari tror jag det är.
Vilket lag förstärker var, vem sitter stilla och vem försvagar sitt lag?
Givetvis måste det vara samma säkerhet som man har i NHL, dvs att man får inte lägre lön samt stor hjälp med flytt och ny/extra bostad.
Sedan får folk skrika slavhandel så mycket de vill.

Homer Jay


Rätt troligt att Frölunda kommer göra förlust i år igen, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Köp mig en kaffe om du uppskattar bloggen. Klick. :D RSS 2.0